Archiv für April 2012

Cache achterstand wegwerken en daarna samen op naar de 300ste!

Montag, 23. April 2012

Voor zondag de 22e april stond een afspraak gepland met onze cachevrienden Philippe & Dieter, ze hadden van te voren laten weten dat ze dan graag met ons de 300ste cache wilde loggen. Aangezien wij nog in de 280 stonden, moest er nog iets gebeuren voor dat het zondag was. Dus werd er op woensdag al wat gescoord in de omgeving van Gorinchem, en vervolgens hadden we voor zaterdag gepland om het verschil even weg te werken. Het eerste idee was om dit op de fiets te doen, maar ja met veel rege in de voorspelling hebben we dat toch maar niet gegokt. Dus toen Merlijn vertrok richting musicalklas vertrokken wij richting cachenr. 1 van vandaag, in de buurt van Lopik. Er ligt daar een rondje die te maken heeft met verloren auto-onderdelen, en dat was een grappig rondje met leuke verstopplaatsen.
eathcache brievenbus kentekenplaat scoutingcache
Daarnaast deden we er nog een aantal losse en tegen 15.15 uur hadden we de achterstand weggewerkt, en waren we klaar voor de zondag ;-)).

Op zondag was er om 9.00 uur ontbijt en vertrokken we rond 9.45 uur richting Zandvliet in de buurt van Antwerpen, daar was Disneyana een beurs georganiseerd voor en door Disneyliefhebbers. We liepen een rondje en zagen al snel dat er vooral veel pins te ruilen / kopen vielen maar daar ligt onze interesse niet. Dus na korte tijd vertrokken wij richting Elsenbos voor een rondje carscaches. Natuurlijk werd er onderweg nog even gestopt, want tja een carpoolcache konden we niet zo maar laten liggen, dus hup even meepikken deze (maar natuurlijk niet als 300ste loggen).
carpoolcache
Daarna kwamen we aan in het Elsenbos, bij de speeltuin begon onze speurtocht en liepen we rondje met in totaal een 8 tal caches tot we bij Bliksems schatkist kwamen. Na een kleine twee uur was de klus geklaard. Sally zorgde voor nummer 300 en voor dit speciale moment hadden we een coin besteld die we aan onze vrienden met gepast trots hebben overhandigd.
300cacheelsenbos
Bij de andere caches was het leuk om te zien dat Kay enthousiast ging zoeken en de strijd het grootst was over wie wat mocht hebben uit de cache. Helaas waren de caches niet zo groot, zodat de speciaal aangeschafte carsattributes niet in de caches geplaatst konden worden.

Terug bij de speeltuin was er natuurlijk tijd om te spelen, maar ook om even iets te eten uit onze „cache voorraadtas“. Zoals ook tijdens onze route werden we tijdens onze lunch (al was het al 14.30 uur) gestoord door wat regendruppels (soms 7 en soms 70). Uiteindelijk maakte we ons plan op voor de rest van de middag terwijl het zonnetje weer scheen. Er waren nog 3 caches die Team PhilDie graag aan ons wilde laten zien en die niet te ver weg waren, dus hup de cachemobiels werden gestart en daar gingen we.
groepsfoto
We bezochten het loze vissertje, de max en de green Umbrella. Inderdaad stuk voor stuk bijzondere caches… en zo sloten we de dag af met nog een tb hotel (hoewel er geen loges waren op dit moment, niet zo gek want het regende binnen en buiten in dit hotel). Uiteindelijk stonden we dus nu een aantal caches voor en dat voelt wel lekker (immers het zal niet al te lang duren onze vrienden kennende).
umbrella tbhotel loze vissertje
Daarna gingen we naar het huis van Philippe en Dieter en genoten van de pussy boot film terwijl de caches werden bijgewerkt, daarna was het tijd voor een hapje van de frituur om daarna aan de slag te gaan met Mollenmania en de dag af te sluiten met Elfenland (dit ter voorbereiding op een cacheevent later in mei).
eten
Tegen 21.30 uur was het toch echt tijd om weer alles in te laden en te vertrekken richting Nederland. De dag was dus duidelijk weer veel te kort. Na het afscheid waren we uiteindelijk om 22.45 uur weer thuis en kon iedereen zijn bedje in.

Tot ziens lieve vrienden… tot over een paar weken voor meer cacheplezier!! (en niet te veel cachen ondertussen he).

Meer fotomateriaal staat op onze website.

Pasen

Montag, 23. April 2012

Zondaga 8 april, 1e paasdag, vandaag was het tijd voor het Paasfeestje in Brunssum. We hadden hiervoor een echte uitnodiging ontvangen, en dus vertrokken we al vroeg richting Limoland. Tegen 10.00 uur schoven we aan voor het ontbijt, waarbij Joost de familie Brouns gehoolpen had, terwijl Mark en Angelique net aangekomen waren. Niet al te veel later kwamen ook Masha, Jurgen en Marit binnen en dus was het hele boeltje compleet voor een supergezellige paasdag.

Na het ontbijt volgte een tijd van gezelligheid met natuurlijk veel te veel eten en lekkernijen, paaseitjes, gevulde eieren etc. etc.
ontbijt eieren
Aan het begin van de middag gingen we richting het Schutterspark voor een boottochtje, maar ook voor een aantal caches. Joost was samen met Ricard en Jolanda de dag ervoor al even wat dingen wezen opzoeken, en dus konden we die van het Brunssum War Cemetry snel gelogd worden, daarna door richting Schutterspark. Daar hadden we een leuke cacheroute gericht op kinderen, maar die wilde toch liever richting de speeltuin en de bootjes. Dus splitste we op en gingen Ruud en ik samen met Joost op cacheavontuur, en Merlijn ging samen met Kay en de rest richting de bootjes.
cache oppad earthcache bootje spelen
Het zonnetje scheen en we genoten volop van een spannende cacheroute, met leuke verstopplaatsjes. Na een tijdje vroeg Merlijn waar we waren, want als je stil zit wordt het koud. Dus spraken we af dat de kids mee terug gingen naar het huis van Jolanda, Ricardo en Wiel en dat wij nog even de cacheroute zouden afmaken, er nog een paar zouden scoren en dan ook terug zouden komen.
bbq
Toen we tegen 17.00 uur terugwaren was de bbq al aan, en had Wiel de eerste ronde al klaar. Ruud bleef bij Wiel om zo samen te zorgen voor de rest van het eten, en de rest ging lekker boven aan tafel.. jammie… wat lekker allemaal weer.

De dag sloten we af met een groepsfoto, waarbij er wel heel veel foto’s werden gemaakt, en de tranen van het lachen over onze wangen rolde;-))
groepsfoto

Tegen 20.00 uur was het mooi geweest en namen we Joost mee en vertrokken richting huis, natuurlijk waren er nog wel een paar caches die we even moesten doen en daarna gingen we verder.

We kijken terug op weer een supergezellige zondag met vrienden en caches. Een volgende afspraak staat gelukkig al weer gepland voor juni!!

Joost bleef een nachtje bij ons slapen, en zou 2e paasdag al weer vroeg worden opgehaald door andere Joost. Dus ook 2e paasdag zaten we op tijd aan het ontbijt, en genoten daarna van een rustig dagje.
ontbijt

Vestingsmuseum Naarden

Montag, 23. April 2012

Zondag 25 maart was het de beurt aan Nico & Getine om onze eerste bijeenkomst nieuwe stijl (namelijk 1 stel organiseert het gewoon) te regelen. We ontvingen de instructies voor de mensen die eerst gaan lopen, en vervolgens het programma voor de middag om de rest gezellig te laten aansluiten.

Voor Ruud betekende dit dat hij rond 9.00 uur werd opgehaald door Harry om te starten met een etappe van de waterlinie wandelroute, voor mij en de kids betekende dit dat we Thea zouden ophalen om vervolgens naar het vestingsmuseum in Naarden te rijden. Helaas hadden we wat file onderweg, maar gelukkig kwamen we toch nog gelijk aan met de lopers.
vesting vesting2
Nadat de entree geregeld was, konden we gelijk doorlopen voor een boottochtje om de vesting heen, hier vertelde de gids diverse verhalen en schetste hoe het in de loop der tijd toegegaan was in de vestingstad.
bootjebootje2
Daarna konden we het museum op ons eigen tempo bezoeken. Het was leuk en gevarieerd, met van alles te beleven voor jong en oud. Mede dankzij het mooie weer hebben we ons er prima vermaakt, met af en toe lekker hangen op het gras.
kanonkanon2
Tegen 16.45 uur vertrokken we richting Oud Valkeveen voor een bezoekje aan het pannenkoekenrestaurant aldaar, we smikkelde en smulde en al snel was de dag weer ten einde. Zeker een succesvolle dag, dus tja… nu moeten wij het begin juni maar proberen te evenaren ;-)).