Archiv für März 2012

Caching weekend

Dienstag, 20. März 2012

Het mooie weer komt er aan.. dus tijd om naar buiten te gaan. Aangezien er 2 teams (Phildie en Dutch Incredibles) aardig begonnen in te lopen op onze geocache scores, werd het tijd om het weer eens een flinke boost te geven. Zaterdagochtend vertrokken we al redelijk vroeg richting Culemborg, daar lag nog een rondje op ons te wachten. Deze hebben we lopend gedaan met Kay in de buggy, en dat ging prima.
cacheparijsbonus

Kay heeft ze iedere keer voor ons opgezocht, en zo wandelde om het industrieterrein heen, een rondje van 4,5 km. Daarna nog een paar caches op weg naar huis meegenomen, en ook maar weer eens een earthcache gedaan “ The Wheel of Bassa““.
bassa
Daarna terug naar huis, want Merlijn zou worden opgehaald voor een logeerpartijtje in Bergen op Zoom, dus even wat kibbeling opgehaald en lekker geluncht.

Vervolgens kwam Gert Jan en ging Merlijn met hem mee, en dus hadden wij onze handen weer vrij. We besloten om er met de fiets op uit te trekken en de “Beestenboel“ te gaan doen. Dit is een multi door Nieuwegein met een bezoekje aan diverse dierenweiden. Leuk om te doen, en iedere keer weer een blij gezicht van Kay te zien als we de volgende diertjes hadden bereikt.
kalkoenhert
En gelukkig… bijna bij iedere dierenweide was ook wel een speeltuin. Helaas waren we te laat voor de laatste opgave (de kinderboerderij was al gesloten), maar via internet toch het laatste antwoord ook gevonden, maar geen tijd meer om deze nog te loggen. Onderweg hebben we nog wel even Oegabunga meegenomen, een erg originele cache.

Zondagochtend zag het er eerst naar uit dat het snel zou gaan regenen, maar dat viel gelukkig erg mee, dus aan het einde van de ochtend vertrokken we richting Bergen op Zoom. Onderweg namen we een aantal carpoolcaches mee en nog wat snelle oppikkers niet al te ver van de snelweg. Op ongeveer 5 km afstand van het huis van Gert Jan lag een mooi rondje „vogelvlucht“ met maar liefst 9 caches en een bonus.
leukjoehoeeikel tak fluit
Onderweg kreeg ik van Merlijn al even een vraagje, want ook hij was op pad met Gert Jan en had even wat problemen met een cache. We hebben het rondje van 9 afgelegd met de auto, en vervolgens natuurlijk ook de bonus, fluitend gevonden. Een erg leuk rondje, met heel veel leuke en bijzondere caches.

Daarna op naar Merlijn, daar aangekomen kennis gemaakt met Eva, de vriendin van Gert Jan, om vervolgens heerlijk te genieten van zelfgemaakte pizza’s. Kortom een heerlijke afsluiting van een weekendje cachen. Nog even doorgepraat over de verschillende soorten caches, en ondertussen ook Eva even aangestoken, hoewel ze natuurlijk nog wel ingewijd moet worden. Tegen 19.15 uur vertrokken we weer richting huis, maar eerst spraken we af om een keertje samen op cachejacht te gaan. Kay viel al snel onderweg in slaap en tegen 20.00 uur waren we weer thuis. Alles netjes bijwerken.. en ja hoor.. toen hadden we opeens 274 caches gescoord!!.

Binnenkort zullen we de website weer bijwerken met nog meer fotomateriaal.

Superzondag!!

Montag, 12. März 2012

Gisteren stond er weer een date gepland met onze Belgische vrienden, dus was vorige de vraag, wat gaan we doen?? Omdat op dat moment de voorspellingen voor het weer nog een beetje slecht waren (koud en wellicht regen), hadden we gekozen voor een combiprogramma.
En zo begonnen we met een brunch bij ons thuis, heerlijk lekker even tafelen en genieten van cakejes, croissants en broodjes. Daarna lekker bijkletsen over de afgelopen periode. Het zonnetje scheen ons al tegemoet, dus tegen 13.15 uur was het tijd om op pad te gaan, er stonden een paar caches gepland. Twee multi’s in Houten en een mysterie die we (met name Dieter) in de afgelopen week hadden opgelost. Deze mysterie ging over allemaal afbeeldingen uit videoclips van Queen…dus voorlopig zijn we weer bijgeschaafd en klaar met onze Queen opvoeding ;-)).

Maar goed, als eerste de UFO landingsbaan. Daar moesten een 2tal vragen worden beantwoord, nl. de afstand tussen de twee rotondes en het aantal raampjes op de “uitkijktoren“. Terwijl Team 100 acre wood de afstand ging bepalen, kon er door Team PhilDie snel nog even een carpoolcache gelogd worden ;-)). Daarna samen tellen voor de uitkijktoren, en hup daar ging Philippe, het zekere voor het onzekere dus een rondje over de rotonde. De raampjes geteld, berekeningen gemaakt, coordinaat ingevoerd en op naar de cache. Deze lag in de woonwijn De Poorten. Daar snel gevonden, omdat deze niet verstopt lag. Er zaten een aantal travelbugs in, dus de codes werden genoteerd. Natuurlijk alle knuffels op de foto, logrols geschreven en op naar de volgende.
img_5475-300x225 img_5480-300x225-300x225
Dit was een kleine multi door het oude dorp Houten, dus de auto’s konden mooi blijven staan, en daar gingen we.. eerst naar de kerk, vragen beantwoorden en dan verder op pad naar punt 2.
img_5483-225x300 img_5488-225x300
Ook hier de vraag kunnen oplossen, enig rekenwerk en een kleine700 meter verderop moest de schat liggen. Dankzij het mooie weer, werd het dus een heerlijk wandelingetje en na een tijdje vonden we natuurlijk de schat. Deze ook gelogd en toen hadden we nog het eindpunt van de mystery “De show must go on“.
De telefoon gaf aan dat deze 3 km verderop lag… dat was iets te veel van het goede om te lopen, dus liepen we 1,3 km terug naar de auto om daarna naar de bestemming te rijden. Daar in de buurt geparkeerd en de listig verstopte cache redelijk snel gevonden. Gelukkig zijn er veel speeltuintjes onderweg, dus Kay en Merlijn konden zich prima vermaken.
Tegen 16.10 uur hadden we de geplande caches opgelost en besloten we vast richting bowlingbaan te gaan, waar we om 17.00 uur ons een uurtje konden uitleven op de baan. Dus gelukkig nog tijd voor drankje, en kijken of we Geobeer konden leren staan.. en ja hoor het is gelukt ;-)) (waar die cocktailstaafjes al niet goed voor zijn).
De bowlingschoenen gingen aan en hup daar gingen we dan. Om even te laten zien hoe het moest heb ik gelijk de eerste ronde maar even een strike gegooid (ach ja.. waarom in 2 keer ze omgooien als het ook in 1 keer kan). Daarna werd de strijd natuurlijk fanatiek, Merlijn ging er flink tegenaan en dankzij de hekjes kon hij flink scoren, ook Kay zat goed in de race. Dieter bleef wat achter, en na de gouden tip (een iets zwaardere bal) kwam Philippe helemaal los en scoorde uiteindelijk bovenaan met een mooie score van precies 100 punten!! Ruud had last van het 9 pins syndroom, of tewel… er bleef er iedere keer net eentje staan. Maar zowel hij als ik eindigde met 99 punten toch netjes als 2e..
Het bowlen had ons hongerig gemaakt, en dus konden we gelijk door naar de wok. Heerlijk hoor twee trappen op, en je bent er. We hebben heerlijk gegeten, en ondanks dat we al de nodige wokrestaurants samen hebben bezocht, kwamen we tot de eindconclusie dat deze toch echt heel hoog scoorde. Heerlijk gewoon, verse sushi, veel keuze, heerlijk biefstukjes maar ook heerlijke toetjes….mmmmmm…..
En zo ging de tijd weer snel voorbij rond 20.15 uur verlieten we het restaurant en onderweg naar huis (een kwartiertje rijden) was Kay al in slaap gevallen. Nog even lekker nagepraat, Kay in bed gestopt en daarna vertrokken onze vrienden tegen 21.00 uur weer richting huis, en kijken we weer terug op inderdaad een Superzondag!!

Gelukkig staan er nog meer gepland, zodat we al snel weer ons kunnen opmaken voor de volgende Superzondag!!

Planning vakantie 2012

Mittwoch, 7. März 2012

Joehoe… eindelijk na heel veel vragen kregen we duidelijkheid over de vakantiemogelijkheden van Ruud in de zomervakantieperiode. Helaas geen 4 weken, maar goed… dan maar aan de slag met 3 weken!!
klm
Op zondag 29 juli vertrekken we naar San Francisco, al waar we door onze familie zullen worden opgehaald. Maar natuurlijk hebben we ook zelf een huurauto geregeld, en dit keer hebben we gekozen voor een echte mini van..dus de Ateam komt er aan ;-)).
dodge
Het hotel daar hebben we nog niet geregeld, maar dat zal in de omgeving van Redwood Shores zijn, niet al tever bij San Francisco vandaan. Er staat nog niet zo veel gepland voor daar, behalve een bezoekje aan het Walt Disney Familie museum!!
sfowdfmuseum
Op donderdag 2 augustus rijden we dan door naar Anaheim!!! Op naar Disney!! Daar zullen we 11 nachten verblijven in het Howard Johnson hotel.
hojo1 hojostandard anaheimdca
En dan zullen we op 13 augustus onze reis vervolgen naar Las Vegas, dat willen we nu toch echt wel eens zien. We verblijven daar in het beroemde hotel Excalibar, om vervolgens op donderdag 16 augustus weer naar huis terug te vliegen.
excallas
Vrijdag de 17e augustus zijn we dan weer terug in Nederland (maar daar willen we natuurlijk nog niet aan denken).